Digitaal onderwijs

Digitalisering biedt kansen voor verbetering van het onderwijs. Tegelijk vraagt digitalisering dat leerlingen digitale vaardigheden, om goed te kunnen functioneren in de samenleving.

Bij ons op school worden kinderen voorbereid op de toekomst. Leerlingen ontwikkelen kennis en vaardigheden, om deel te kunnen nemen aan de huidige maatschappij. Daarom zetten wij diverse digitale middelen (digibord, chromebooks, Ipads, educatieve software, ed.) in om kinderen daar mee kennis te laten maken en om ze de vaardigheden te leren om ze te gebruiken.

Daarnaast kunnen leraren door digitalisering steeds beter met lesmateriaal variëren. Hierdoor sluit het onderwijs beter aan op de leerbehoeften van leerlingen. Digitale hulpmiddelen kunnen de leraar tijd en ruimte geven. Bijvoorbeeld door automatisch nakijken of door toepassingen die leraren helpen de ontwikkeling van de leerlingen te volgen.